24 Şubat 2012 Cuma

YAĞSIZ DİYET KEK

Diyet dediysem o kadar da değil. yeni öğrendim bu keki ve bayıldım hemen uyguladım. Şimdi değişik versiyonlarını deniyorum.

Siz dilerseniz diyet şekerle yapın. O zaman gerçekten çok sağlıklı olacaktır. Şekerden vazgeçemeyenler için harika bir öneri. Malzemeleri ve yapması çok kolay. Sevgili Bahar'ın tarifi bu nedenle ben ona Bahar Keki diyorum.

BAHAR KEKİ

1 bardak süt
1 bardak şeker  ( ya da diyet şeker)
2 bardak un ( Bir bardak un ile denedim nefis oldu, Biraz daha az karbonhidrat diyenler, böylede yapabilir. Çok sıvı olmasına bakmayın, gayet güzel pişiyor)
3 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
( Dilerseniz bitter çikolata parçaları, kuru meyveler ya da ceviz, badem gibi yemişlerle renklendirebilirsiniz.
İçine limon ve ya portakal rendeleyebilirsiniz. )

Şeker ve yumurtayı iyice karıştırın. Üstüne sütü ilave edip karıştırın. Kuru malzemelerinizi bir başka kaba eleyin ve sıvıların içine katın. Çikolata parçaları ya da kuruyemişler ekleyecekseniz bu aşamada koymalısınız. Bir avuç yeterli olur.

Şipşak kekiniz hazır. İster büyük kalıba, ister minik kalıplara tek kişilik porsiyonlar halinde dökün.
Bu aşamada, eğer isterseniz kek kalıbının altına dilimlenmiş, kabukları soyulmuş portakal dilimleri dizebilirsiniz. Kalıptan çıkarınca çok şık duracaktır.
Bu kekin özelliği, fırına soğukken koymanız. 160 derece, 45 dakika da harika bir sonuç elde edeceksiniz. Hafif ve çok lezzetli. Hiç yağsız.


AFİYET BAL ŞEKER OLSUN...



1 yorum:

mine dedi ki...

şipşakmış... teşekkürler...

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı