30 Mayıs 2012 Çarşamba

DETOKS MUTLULUK SALATASI

Bu salataya, adını dün akşam koydum .Tam yazlık, taptaze, süper detoks...

Dün akşam evime doğru giderken pekte iştahım olmadığı için ne yesem diye düşündüm.
Taze nane neredeyse elimden düşürmediğim bir baharat, devamlı yerim. İçinde nane ve meksika fasülyesi olan bir şeyler istedim ve aşağıdaki salatayı yaptım. Olağanüstü bir lezzeti oldu. Hemen bu akşam yapınız. Müthiş, müthiş, müthiş...

1 büyük mor soğan ( katır tırnağı kesin, tuzla acısını alın ve iyice durulayın )
1 küçük kutu meksika fasülyesi ( haşlamaya vaktiniz yoksa diye )
1 demet taze nane
1 demet taze maydanoz
1 çorba kaşığı taze fesleğen ( çok baskın bir tadı olsun istemedim)
1 çorba kaşığı dereotu
1 avuç keten tohumu
1 çay bardağı keş
1 çay bardağı ceviz
Zeytinyağı
Limon
Tuz
Nar ekşisi



Taze yeşillikler çok yararlı. Ancak iyi yıkanmadığı takdirde bir o kadar zaralı olabilir. Yarım saatte 5 çeşit yemek hazırlayabilirim rahatlıkla, ama salata içinde aynı vakti harcıyorum. Mutlaka bol soğuk suda yıkayın. Buzlu suda bekletin. Biraz sirke ekleyebilirsiniz. Ya da her salatanıza balsamic sirke ekleyin. Diğer sirkeyi sevmiyorsanız balsamic tercihiniz olabilir. Bu şekilde yeşillerin zararlı etkilerinden korunacaksınız.
Gelelim salatamıza.
Yeşilliklerimizi yıkayıp iyice kuruladıktan sonra, soğan dışında bıçak kullanmamanız gerektiğini belirtmeliyim. Tuzla acısını aldığınız soğanları kaseye ilk olarak koyun. Meksika fasülyelerinizi ekleyin. İyice yıkamayı unutmayın. Sakın ha konserve suyu ile kullanmayın berbat bir tadı ve gazı olur. Koymadan önce iyice suyunu sıkmayı hatta süzmeyi ihmal etmeyin. Minik ayrıntılar önemli unutmayın. Nane ve maydanoz yapraklarını ayıklayın salata kasesine atın. Dereotu ve fesleğeni elinizle parçalayın ve ekleyin. Bir avuç keten tohumunu koyun.
Bu kadar lezzeti ağır bir sos ile boğmak istemediğim için en basit salata sosunu hazırladım. Zeytinyağı ( az koyunca da lezzetli olur abartıp boşuna yağ yüklenmeyin) limon , tuz, nar ekşisi
Bu arada rendelediğim keş ve dövdüğüm cevizi bir tatlı kaşığı zeytinyağı ile iyice kavurdum. Salatamı karıştırıp, üstüne cevizli keşimi döktüm.

Ailece bayıldık . Mutlaka deneyin.

AFİYET BAL ŞEKER OLSUN...

1 yorum:

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

yeşilliklerle gelen sağlık ve lezzet, ellerinize sağlık...

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı